Табела 5.2 Спецификација предмета
Студијски програм/студијски програми: Политикологија; Међународнe студије |
|||||||
Назив предмета: Политичка историја Југослaвије |
|||||||
Наставник/наставници: Саша Д. Мишић |
|||||||
Статус предмета: Изборни |
|||||||
Број ЕСПБ:4 |
|||||||
Услов: |
|||||||
Циљ предмета: Циљ курса је изучавање политичке историје југословенске државе од њеног настанка до распада током 90-тих година XX века. Студенти ће имати прилику да се упознају са најважнијим политичким процесима и догађајима који су обележили више од седам деценија дугу историју ове државе. Посебан акценат биће стављен на изучавање места и улоге Срба и Србије у оквиру Југославије. Неће бити занемарене ни последице које је распад Југославије имао на државе наследнице, пре свега Србију. |
|||||||
Исход предмета : Студенти ће бити оспособљени да користи стручну литературу која се односи политичку историју југословенске државе. Биће оспособљени, такође, да уочавају везе између историјског наслеђа југословенске државе и савремених политичких процеса у Србији. |
|||||||
Садржај предмета 1. Теоријска настава: Југословенска идеја пре стварања Југославије, Први светски рат и оснивање југословенске државе. Парламентарни живот Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца. Диктатура краља Александра. Југославија за време намесништва кнеза Павла. Други светски рат и грађански рат у Југославији. Победа комуниста у Југослaвији 1944/45 и разлаз Тито-Стаљин 1948. Југословенски пут у социјализам (самоуправљање). Титова Југославија у кризи 60-тих и 70-тих година. Југославија после Тита 1980-1991. Распад Југославије и ратови 1991-1995. Стварање Савезне Републике Југославије и Србија 90-тих. Практична настава: Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад |
|||||||
Литература : Основна : 1. Džon R. Lempi, Jugoslavija kao istorija. Bila dvaput jedna zemlja, (Beograd: Dan Graf, 2004) 2. Мари-Жанин Чалић, Историја Југославије у XX веку, (Београд: CLIO, 2013).
Допунска: 1. Branko Petranović, Istorija Jugoslavije 1918-1988, I-III, (Beograd: Nolit, 1988). 2. Стеван К. Павловић, Србија: историја иза имена, (Beograd:CLIO, 2004). 3. Dejan Đokić, Nedostižni kompromis: Srpsko-hrvatsko pitanje u međuratnoj Jugoslaviji, (Beograd: Fabrika knjiga, 2010).
|
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 2
|
Вежбе: 1 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад:
|
||||
Методе извођења наставе: Предавања и вежбе.
|
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
10 |
писани испит |
|
||||
практична настава |
|
усмени испит |
50 |
||||
колоквијум-и |
25 |
.......... |
|
||||
семинар-и |
15 |
|
|
||||
Начин провере знања могу бити различити наведено у табели су само неке опције: (писани испити, усмени испит, презентација пројекта, семинари итд......) |
|||||||
Максимална дужина 1 страница А4 формата |
|||||||